Thomas's Avatar

Thomas

@thomaslg

Tech, politikk, musikk.

138
Followers
159
Following
1,249
Posts
09.08.2023
Joined
Posts Following

Latest posts by Thomas @thomaslg

Men det er nettopp det du gjør når du avfeier deres selvbestemmelse med å kun anse de som ofre, selv om de selv måtte være uenig i det! Du sier jo at de av nødvendighet er ofre av menneskehandel.

Av nysgjerrighet, er da også mannlige prostituerte ofre av menneskehandel?

10.03.2026 21:48 👍 0 🔁 0 💬 1 📌 0

Ok. Ikke noen svar altså.

10.03.2026 19:58 👍 0 🔁 0 💬 1 📌 0

Skjønner. Jeg har lav terskel for å "engage" med disse folkene, men så er det heller ikke like personlig for meg. Jeg blir bare irritert av at folk sier dumme ting :)

10.03.2026 19:13 👍 0 🔁 0 💬 1 📌 0

Ok, beklager, ser den!

10.03.2026 19:10 👍 1 🔁 0 💬 1 📌 0

Det virker som mange er sammen litt randomly, og ikke fordi de har så mange felles interesser, engasjement osv. Så snakker de heller med venner. Veldig merkelig.

10.03.2026 18:56 👍 1 🔁 0 💬 0 📌 0

Litt usikker på hva du mener her. Dette var jo noe MDG snakket en god del om for 5-10 år siden, men så kom jo AP etter og nå er havvind mainstream energipolitikk. Debatten er nå mer om rammene rundt, hvor skal energien brukes, hvor mye skal subsidieres osv. Så hva er egentlig kritikken her?

10.03.2026 18:53 👍 1 🔁 0 💬 0 📌 0

Nettopp. Man kan jo spørre noen med personlig erfaring da, som @hilsenhannah.bsky.social, om hun kjenner seg igjen i denne definisjonen, og andre hun kjenner i samme type arbeid? Eller er det bare paternalismen din som skinner igjennom?

10.03.2026 18:28 👍 0 🔁 0 💬 2 📌 0

Neste skritt blir vel en paternalistisk holdning om at disse kvinnene ikke har samtykkekompetanse, fordi de er så stakkarslige og utnyttet. Men det er mange eksempler på sexarbeidere som har offentlige stemmer og fremstår meget kompetente. De er både reflekterte og har like fri vilje som oss andre.

10.03.2026 18:22 👍 0 🔁 0 💬 0 📌 0

Dette er et klassisk eksempel på noen som forsøker å bruke et ekstremt negativt ladet begrep for å betegne noe, som en slags moralsk snarvei.

Det funker ikke når ordet per def ikke gjelder. Litt som å si at alt lønnsarbeid er slaveri. Noen føler seg bedre av å si det, men per def er det ikke sant.

10.03.2026 18:19 👍 1 🔁 0 💬 1 📌 0

Objektivt? Ok, det mest objektive her er vel definisjonen av menneskehandel, som sier at det handler om utnyttelse gjennom tvangsarbeid. Dermed er det per def ikke menneskehandel dersom noen samtykker til å utføre en seksuell tjeneste.

10.03.2026 18:16 👍 1 🔁 0 💬 2 📌 0

Mange sexarbeidere ser ikke på sitt arbeid som varesalg. De selger ikke kroppen sin, noen andre eier den ikke. De tilbyr en tjeneste, og får betalt for det. I prinsippet ikke så ulikt andre ting man gjør som er intimt, eller man bruker kroppen til. Og noen gjør det frivillig. Menneskeh. er ikke det.

10.03.2026 15:52 👍 2 🔁 0 💬 1 📌 0

Menneskehandel betyr allerede noe.

10.03.2026 14:52 👍 1 🔁 0 💬 1 📌 0

Man kan jo mene ulike ting om sexkjøp og pornografi, men å stemple alt som menneskehandel blir jo litt...virkelighetsfjernt.
(Det var forøvrig ikke jeg som skrev "syk oppførsel")

10.03.2026 12:22 👍 1 🔁 0 💬 1 📌 0

Stråmann/kvinne.

10.03.2026 11:26 👍 2 🔁 0 💬 1 📌 0

rød ungdom må bli like god på budskapsdisiplin som moderpartiet

var visst ikke bare kaur som var en liability

men syk oppførsel da

08.03.2026 22:14 👍 30 🔁 4 💬 3 📌 0

Med ryggsekk ser du jo ut som en skoleelev, det er ikke looken jeg går for. Jeg bruker totebags hele året. Jeg syns det er praktisk at de bare kan ligge i pc-veska, så er de alltid klare til handling. Og de er på mange måter praktiske. Men skulle gjerne hatt lengre hanker, altfor mange med for korte

10.03.2026 08:24 👍 1 🔁 0 💬 0 📌 0

Det fins ok argumenter mot EU-medlemskap, men ingen av motstanderne bruker de, og kommer i stedet med idiotargumenter eller argumenter som egentlig er imot EØS. Som ihvertfall er helt idiotisk å være imot.

06.03.2026 20:26 👍 1 🔁 0 💬 0 📌 0

Steinar da, jeg var sarkastisk og etterlignet "argumentene" fra kommentarfeltet.

06.03.2026 20:18 👍 1 🔁 0 💬 1 📌 0

Nei!! Ikke inn i EU! Dette har jeg alltid ment. NEI TIL EU! Folket har sagt nei! Ut av EØS, som er en trussel mot Norge 🤡

06.03.2026 18:33 👍 0 🔁 0 💬 1 📌 0
Post image Post image

PR-bud 1: Ta æren for alt bra som skjer.

06.03.2026 18:30 👍 0 🔁 0 💬 0 📌 0
Preview
Vil avvikle Helseplattforma: – På tide å skjere bort denne IT-svulsten Helseplattforma si skjebne blir truleg avgjort før sommaren.

MDG legger fram forslag i Stortinget om å skrote Helseplattformen. Dette trengs! www.nrk.no/trondelag/md...

05.03.2026 13:16 👍 0 🔁 0 💬 0 📌 0
Post image

Min fiendes fiende er min venn

04.03.2026 06:40 👍 6 🔁 0 💬 1 📌 2

Nå må Iran slutte å bombe Dubai, jeg får ikke deployet nettsiden min til Vercel når de holder på sånn. 😠

02.03.2026 13:49 👍 1 🔁 0 💬 0 📌 0

Jeg skulle ønske noen kunne bombe og invadere Israel for å avsette folkemorderen Netanyahu på lik linje med hvordan de nå forsøker å avsette Khamenei.

28.02.2026 19:35 👍 0 🔁 0 💬 0 📌 0

True, et svar på leting etter et spørsmål.

28.02.2026 10:40 👍 2 🔁 0 💬 0 📌 0
Post image

Marielle er not happy 😡

28.02.2026 10:37 👍 1 🔁 0 💬 1 📌 0

Ja, jeg så det, og tenkte det samme. Fint prinsipp i utgangspunktet, dessverre helt urealistisk med et slikt regime.

28.02.2026 10:35 👍 2 🔁 0 💬 0 📌 0

Det er vel en fare for at det kan bli shah Pahlavi, som jo er den mest prominente opposisjonelle figuren. Han kunne sikkert styrt en overgangsfase. Men samlende er han jo absolutt ikke. Så 🤷‍♂️

28.02.2026 10:33 👍 0 🔁 0 💬 1 📌 0

Antakeligvis må det være krefter utenfor landet som avsetter regimet, jerngrepet på egen befolkning er for sterkt. Ideelt sett burde det jo vært en større internasjonal koalisjon som gikk sammen, men det er jo også vanskelig å se for seg. Kina og Russland er lite hypp på regimeendring f.eks.

28.02.2026 10:29 👍 0 🔁 0 💬 1 📌 0

Enig med deg. Man kan jo bare håpe på at det blir et effektivt angrep som avsetter regimet, gir rom til et overgangsregime som fører til valg. Men det føles jo litt naivt, det gjør jo det.

28.02.2026 10:27 👍 2 🔁 0 💬 1 📌 0